مقالات آموزشی

قهوه آسیاب شده یا دانه؟

قهوه آسیاب شده یا دانه؟

قهوه آسیاب شده یا دانه؟

برای خیلی از دوست داران قهوه در هنگام خرید قهوه سوالی اساسی پیش آمده است که قهوه آسیاب شده بخریم یا دانه؟

دانه کامل قهوه درست قبل از دم کردن آسیاب می شود، بنابراین طعم تازه تر و خوش طعم تر از قبل از آسیاب می شود.

قهوه آسیاب شده، طعم و عطر بیشتری را حفظ می کند، بنابراین برای مدت طولانی تری در انبار شما تازه می ماند.

اگر قهوه‌شناس هستید، قهوه با دانه کامل معمولا بهترین انتخاب است تا مطمئن شوید که تمام طعم‌ها، عطرها و نت‌های قهوه شما به تازگی برای فنجان شما منتشر می‌شوند.

 

خرید قهوه آسیاب شده از سوپرمارکت

یک مشکل بزرگ در اکثر کیسه های قهوه در سوپرمارکت وجود دارد.

آنها همین الان هم قدیمی هستند.

بخشی از دلیل آن این است که قهوه هفته ها یا حتی ماه ها پیش برشته شده است، بنابراین بیشتر عطر و شکر طبیعی خود را از دست داده است (اوج طراوت فقط 1-2 هفته پس از برشته شدن است).

بیشتر قهوه ای که در فروشگاه های مواد غذایی فروخته می شود، از قبل آسیاب شده است. و قهوه آسیاب شده بیشتر طعم طبیعی خود را تنها در 20-30 دقیقه از دست می دهد.

قهوه آسیاب شده یا دانه قهوه تازه تر است؟

تازگی یک عامل مهم در دم کردن قهوه است زیرا به طور مستقیم بر طعم و عطر قهوه تأثیر می گذارد. هنگامی که قهوه برشته می شود، شروع به انتشار گاز دی اکسید کربن می کند که باعث “پیری” و از دست دادن طعم خود به مرور زمان می شود. سرعت از دست دادن تازگی قهوه به عوامل مختلفی از جمله سطح برشته شدن، شرایط نگهداری و شکل قهوه بستگی دارد.

وقتی قهوه آسیاب می شود، بلافاصله شروع به اکسید شدن می کند و گاز دی اکسید کربن و سایر ترکیبات فرار را آزاد می کند. این فرآیند زمانی تسریع می‌شود که قهوه در معرض هوا، نور، گرما و رطوبت قرار می‌گیرد که می‌تواند باعث شود قهوه به سرعت بیات شود. در نتیجه، قهوه از قبل آسیاب شده می تواند طراوت خود را در عرض چند روز از دست بدهد، در حالی که قهوه با دانه کامل بسته به شرایط نگهداری، از چند هفته تا یک ماه دوام می آورد.

 

قبل از اینکه قهوه را دم کنید، باید آن ها را آسیاب کنید. این بدان معناست که شما باید یک آسیاب خانگی با کیفیت بخرید و باید صبح ها زمان بیشتری را برای آسیاب کردن دانه ها اختصاص دهید.

به علاوه، باید هر چند وقت یکبار آسیاب را تمیز کنید تا به طور موثر کار کند.

شما همچنین باید با اندازه های مختلف آسیاب آزمایش کنید. آسیاب شما احتمالاً تنظیمات مختلفی برای تولید سایزهای مختلف و درشتی زمین دارد. این بدان معنی است که ممکن است لازم باشد با آسیاب و روش دم کردن خود بازی کنید تا ببینید کدام حالت و درشتی برای ایجاد فنجان عالی شما بهتر عمل می کند.

 

 

3 دیدگاه در “قهوه آسیاب شده یا دانه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *