مقالات آموزشی

اسپرسو فوری چیست؟

اسپرسو فوری چیست؟

اسپرسو فوری چیست؟

حتما باید برای شما سوال پیش آمده باشد که اسپرسو فوری چیست؟

طبق تحقیقاتی که در سال 2022 انجام شده است، تقریبا نیمی از جمعیت جهان از قهوه فوری استفاده می کنند.

علت محبوبیت این محصول سریع آماده شدن آن و ارزان تر بودن آن نسبت به قهوه تازه است.

انواع مختلفی از قهوه های فوری وجود دارد مثل، قهوه فوری کلاسیک، گلد و اسپرسو فوری. در این مقاله ما قصد داریم راجع به اسپرسو فوری توضیحاتی بدهیم مثل طرز تهیه آن، خواص و مضرات آن را نیز بررسی می کنیم.

 

درباره اسپرسو فوری

اسپرسو فوری از فرآوری اسپرسو تازه به دست می آید و برای مواقعی که زمان کافی برای تهیه اسپرسو ندارید یا لوازم مورد نیاز آن در دسترس شما نیست، گزینه بسیار مناسبی است.

برای تهیه اسپرسو فوری نیاز به وسایل خاصی ندارید فقط کافی است که اسپرسو فوری خود را با آب جوش مخلوط کنید و آن را میل کنید.

اسپرسو فوری چیست؟

 

 

تاریخچه اسپرسو فوری

این محصول پر طرفدار در سال 1899 توسط دیوید استرانگ نیوزلندی اختراع شد که تا همین اواخر به اشتباه نام شیمیدان ژاپنی ستوری کاتو به عنوان مخترع ثبت شده بود. قبل از سال 1899 چندین نوع قهوه فوری وجود داشت ولی هیچ کدام شبیه نوعی که امروزه بیشتر مردم مصرف می کنند، نبود.

در سال 1851 نوعی کیک قهوه فوری برای سربازان آمریکایی تهیه کردند سپس مشخص شد که برای تقویت روحیه آنان بسیار محبوب است. قهوه فوری زمانی که شیمیدان بریتانیایی، جورج کنستانت لوئیس واشنگتن، به تجاری سازی قهوه ساتوری کاتو از طریق کارش در گواتمالا کمک کرد، جذابیت بیشتری پیدا کرد.

با این حال، قهوه جورج واشنگتن تا حدودی به عنوان یک چیز جدید تلقی می شد و مردم از طعم آن لذت زیادی نمی بردند. همچنین‌قهوه‌در آب حل نمی شد در نتیجه از محبوبیت این قهوه فوری کاسته می شد.

در سال 1930 با مراجعه به موسسه قهوه‌برزیل، از نستله خواسته شد تا یک قهوه معطر و محلول با استفاده از مازاد عظیم قهوه برزیل هم برای کاهش فساد و هم تقویت اقتصاد برزیل ایجاد کند.

سپس چه شد ؟

نستله موافقت کرد و هفت سال بعد را صرف کار روی قهوه فوری کرد که هم طعم و هم حلالیتش را داشت.

این پیشرفت در سال 1937 زمانی رخ داد که دانشمند نستله، مکس مورگنتالر، روش جدیدی را برای تولید قهوه محلول با استفاده از عصاره قهوه خشک همراه با کربوهیدرات های محلول اختراع کرد.

تولید سال بعد آغاز شد و به اولین نسخه از محصولی تبدیل شد که امروزه همه آن را با نام نسکافه می شناسیم. قهوه فوری جدید یک موفقیت فوری بود و دوباره در بین سربازان جنگ جهانی دوم بسیار محبوب بود.

روشی به نام انباشتگی که با بخارپز کردن دانه‌های قهوه برای چسباندن آنها به صورت توده‌ای به دست می‌آمد، به جای کربوهیدرات‌ها استفاده شد. با این حال، گرم شدن بیشتر در طول فرآیند دم کردن، طعم قهوه را بدتر کرد و بنابراین نستله باید به دنبال ایده های دیگری بود.

موفقیت نهایی با ظهور قهوه انجمادی حاصل شد. فرآیند خشک کردن انجمادی برای قهوه‌فوری بهترین روش برای کیفیت در نظر گرفته می شود و به همین دلیل هنوز هم نستله برای قهوه های Necafé خود از آن استفاده می کند.

آیا اسپرسو فوری نیاز به دم کردن دارد؟

خیر، اسپرسو فوری نیز مانند قهوه فوری نیاز به دم کردن ندارد و این یکی از ویژگی ها و مزایای قهوه فوریث محسوب می شود. اسپرسو فوری نوعی پودر قهوه است که با اضافه کردن آب به آن، تهیه می‌ شود. اما برای بهتر شدن مزه و عطر اسپرسو، بهتر است از آب که به دمای حدود ۹۰-۹۵ درجه سانتی‌ گراد برای تهیه قهوه فوری استفاده کنید.استفاده از آب با دمای مناسب می تواند موجب استخراج بهتر از طعم و مزه اسپرسو شود و باعث بهبود کیفیت نهایی آن شود.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “اسپرسو فوری چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *